VR Geluidsschermen

Simpele afbeeldingen en lange bewonersavonden zijn verleden tijd dankzij VR Geluidsschermen. Deze tool creëert draagvlak voor de uitbreiding van snelwegen of voor het plaatsen van geluidsschermen. Stakeholders kunnen de nieuwe situatie en de oude situatie zowel zien als horen.

Een snelweg met auto's en een wit geluidsscherm.

Zien en horen

Lokale stakeholders kunnen met VR Geluidsschermen uw ontwerp ervaren in 3 dimensies. Ook kunnen ze de verschillen horen tussen de huidige situatie en de toekomstige situatie. Hierdoor kunnen stakeholders inhoudelijker reageren op de ontwerpvoorstellen en raken zij sneller en sterker overtuigd.

Draagvlak

Met VR geluidsschermen creëert u meer draagvlak voor de plaatsing van geluidsschermen, doordat de stakeholder de nieuwe situatie en oude situatie op een realistische manier kan zien en horen. Dit maakt het gemakkelijker om beide situaties te vergelijken.

Meer weten over VR? Kijk dan hier.

Waarom VR Geluidsschermen?

Wit icoon van een hand die een duim omhoog steekt met een blauwe achtergrond.
Meer draagvlak van lokale stakeholders

Er is minder weerstand vanuit lokale stakeholders. Dit vermindert vertragingen en bijbehorende kostenoverschrijdingen.

Wit icoon van ster met een blauwe achtergrond.
Innovatief leiderschap

Deze tool is een slimme innovatieve manier om stakeholders te betrekken. De inzet van deze tool straalt innovatief leiderschap uit.

Wit icoon van plus-teken met een blauwe achtergrond.
Multi-inzetbaar

Het 3D model is multi-inzetbaar en dus in te zetten voor verschillende omgevingen.

Pieter-Bas de Visser.jpg

Meer weten?

Pieter-Bas de Visser.jpg
Pieter-Bas de Visser Teamleider BIM: Design & Simulation

Pieter-Bas ontwikkelt zowel 2D als 3D simulaties en visualisaties. Begrijpelijke representaties, die inzicht brengen en participatie mogelijk maken.